عقرب 11, 1395 11:32 Asia/Kabul
  •  «عبدالله عبدالله»، رییس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان
     «عبدالله عبدالله»، رییس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان

«عبدالله عبدالله» در مراسم تأسیس «انجمن زنان دیپلمات افغانستان» اظهار داشت تامین حقوق و ارتقای ظرفیت زنان ریشه در باورهای دینی ما دارد و حضور زنان در پروسه صلح حتمی و هدف صلح مقدس است.

 «عبدالله عبدالله»، رییس اجرائیه دولت وحدت ملی روز گذشته در مراسم افتتاحیه «انجمن زنان دیپلمات افغانستان» ایجاد انجمن زنان دیپلمات افغانستان یک گام مثبت، موثر و عالی در راستای تقویت دستگاه دیپلماسی افغانستان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،رئیس اجرائیه افغانستان گفت: این انجمن فرصت خوبی را برای توانمندسازی و رشد مهارت‌های کاری زنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه سیاست فراهم می‌سازد.

عبدالله افزود: افغانستان در دوران سیاه طالبان از کاروان پیشترف و ترقی باز ماند و زنان سخت‌ترین شرایط را تجربه کردند و حقوق شان در تمام عرصه‌ها نقض شد.

وی اظهار داشت: زمانی در وزارت خارجه افغانستان یک دیپلمات خانم نبود، این دستاوردها به آسانی به‌دست نیامده است. با وجود هزاران شهید، افراد معلول و مهاجر اما بیشترین رنج و درد را زنان افغانستان کشیده اند.

رئیس اجرائیه دولت افغانستان گفت:  دولت وحدت ملی برای حمایت و خدمت بیشتر جهت برجسته‌سازی نقش زنان افغانستان متعهد است و در این زمینه سعی و تلاش فراوان خواهد کرد.

عبدالله در این مراسم عنوان کرد: تامین حقوق و ارتقای ظرفیت زنان ریشه در باورهای دینی ما دارد و حضور زنان در پروسه صلح حتمی و هدف صلح مقدس است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجرائیه دولت افغانستان نوشت: «انجمن زنان دیپلمات افغانستان» با حضور «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه دولت افغانستان و توسط ریاست حقوق بشر و امور بین‌المللی زنان وزارت خارجه افغانستان تأسیس شد.

کلیدواژه