ثور 11, 1400 13:05 Asia/Kabul
  • دبیرشورای اخوت اسلامی افغانستان: فراموشی قدس خیانت است
    دبیرشورای اخوت اسلامی افغانستان: فراموشی قدس خیانت است

عبدالروف توانا دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان اعلام کرد که فراموشی قدس در جهان اسلام و خیانت رژیم صهیونیستی خیانت است و امت اسلامی نباید به چنین مظلومیتی گرفتار می شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از آوا، توانا افزود: رژیم صهیونیستی شرایط را به گونه ای مدیریت کرده است که تعدادی از کشورهای اسلامی در حمایت از آن رژیم غاصب صهیونیستی چشم خود را بر جنایات آنان بسته اند و به فکر به رسمیت شناختن این رژیم هستند.

وی تصریح کرد: آنان با این کار مرتکب خیانت آشکار به اسلام، قرآن و امت اسلامی خواهند شد.

توانا در دوازدهمین دور مسابقه سیرت النبی(ص) در مراسم اعلام اسامی برندگان این مسابقه، ابراز امیدواری کرد که برگزاری دوازدهمین دور این مسابقه با پیام صلح و آشتی در شرایط فعلی پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد و زمینه های تحکیم وحدت و تقریب بیشتر و باعث بیداری ملت در برابر بیدادگران شود.

وی افزود: روزی نگران این بودم که قدرت های استعماری و دشمنان اسلام به جان یکی از سرزمین های اسلامی افتاده و مسلمانان را شهید می کنند؛ اما اکنون متاسفانه در شرایطی قرار گرفته ایم که کشوری اسلامی به یک کشور اسلامی دیگر حمله نظامی می‌کند و گروهک هایی به نام اسلام و جهاد تیشه به ریشه اسلام می ‌زنند و تیغ بر روی برادران خود می کشند و چهره پیامبر(ص) را به جهانیان غیر حقیقی نشان می دهند.

توانا گفت: هیچ وقت فکر نمی  کردیم امت مسلمان به چنین مظلومیتی گرفتار شود و بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان، اندلس و ترکستان شرقی از صحنه اخبار کشورهای اسلامی حذف و یا فراموش شود.

وی از تمام کشورهای منطقه و اسلامی خواست که برای استقلال تمام کشورهای اسلامی تلاش کنند.

کلیدواژه