ثور 16, 1400 15:01 Asia/Kabul
  • گرامیداشت روز جهانی قدس در افغانستان
    گرامیداشت روز جهانی قدس در افغانستان

مردم افغانستان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به استقبال روز جهانی قدس رفتند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدا وسیما از کابل، مردم افغانستان همگام با سایر مسلمانان جهان همانند سالهای قبل در روز جهانی  قدس ضمن محکوم کردن تجاوزات صهیونیستها در کشتار مسلمانان فلسطینی ، خشم و تنفر خود را از اشغالگرا ن غاصب  اعلام  می دارند .

ده‌ها تابلوی بزرگ در مناطق مختلف شهرکابل با عناوین مختلف از جمله «قدس، مظهر وحدت جهان اسلام است»، «رهایی قدس آرمان اسلامی هر مسلمان است»، «قدس همچنان پابرجا و با صلابت»، «روز جهانی قدس امسال همزمان با  خروج نظامیان خارجی از افغانستان» و «حراست از قدس فریضه هر مسلمان» نصب شده است.

مولوی «مختار مفلح» رئیس حزب نهضت اسلامی افغانستان و رئیس شورای فرهنگی حامیان قدس شریف  گفت: گروههای تروریستی و حامیان انها  که در فلسطین اقدام  به جنایت و کشتار می‌کنند ، انان  در افغانستان نیز مرتکب جنایت می‌شوند و این مسئله، ملت‌های مظلوم افغانستان و فلسطین را به همدیگر نزدیک‌تر کرده است.

«سید جواد حسینی» رئیس حزب عدالت و توسعه افغانستان نیز گفت: مردم افغانستان براین باورند که قدس شریف می‌تواند محور وحدت مسلمانان جهان برای حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان باشد.

جمعه آخر ماه مبارک رمضان که حضرت امام خمینی (ره) آن را روز جهانی قدس نامگذاری کرده برای ملت مسلمان افغانستان نهادینه شده است

 

 

کلیدواژه