ثور 22, 1400 13:42 Asia/Kabul
  • \
    \"آیت الله مکارم شیرازی\" کشتار دانش آموزان افغانستانی را محکوم کرد

یکی از مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم، کشتار دانش آموزان افغانستانی را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، " آیت الله  ناصر مکارم شیرازی" ازمراجع تقلید در شهر مقدس قم  با صدور بیانیه ای کشتار وحشیانه جمعی از کودکان و دانش آموزان افغانستانی را به شدت محکوم کرد.

آیت الله مکارم شیرازی،  در این بیانیه جنایات گروه‌های تکفیری و کشتارهای هدفمند در افغانستان و  عملیات تروریستی  جدید که منجر به شهادت و مجروح شدن شمار  زیادی از کودکان و دانش‌آموزان بی‌گناه در این ماه عزیز به جرم محبت و ولایت اهل‌ بیت(علیهم السلام) شد، را  محکوم کرد.

این مرجع تقلید از دولتمردان، مقامات ملی و مذهبی افغانستان و همچنین مجامع بین‌المللی اسلامی خواسته است که با عاملان آن که برای ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان و مخدوش کردن چهرۀ رحمانی اسلام انجام می‌شود، به شدت برخورد کنند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز  در پیام تسلیتی حادثه غم‌انگیز و تأسف‌بار بمب‌ گذاری در مدرسه ای در کابل و شهادت و مجروح شدن جمع کثیری از دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان را محکوم کرد.

تروریست‌ها،  روز شنبه هفته‌ جاری با یک خودرو بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای  کابل را هدف حمله قرار دادند که در اثر آن ۸۵ تن کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

کلیدواژه