جوزا 01, 1400 08:30 Asia/Kabul
  • انتقاد حزب جمعیت اسلامی افغانستان از سکوت کشورهای مدعی دفاع از دمکراسی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
    انتقاد حزب جمعیت اسلامی افغانستان از سکوت کشورهای مدعی دفاع از دمکراسی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان از برخورد دوگانه و سکوت کشورهای مدعی دفاع از دموکراسی در قبال جنایایت رژیم صهیونیستی در نواز غزه انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، عطامحمد نور روز شنبه  در بیانیه ای به نقل از حزب جمعیت اسلامی افغانستان در فیسبوکش نوشت، رژیم صهیونیستی در  یازده روز بی توجه به هشدارهای جهانی و مؤسسات حقوق بشری غزه شهری کوچک و پرجمعیت از فلسطینیان را مورد حملات بی رحمانهٔ هوایی و موشکی قرار داد و ویرانی هایی بزرگ بر زیرساخت های این شهر، وارد کرد. 
در بخشی از بیانیه این حزب آمده است، از سال ۱۹۴۸ که دولتی به نام رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین بنا شد، بی توجه به اعلامیه ها و قطع نامه های سازمان ملل متحد پیوسته دست به جنگ افروزی و اشغال سرزمین های فلسطینی و اخراج و آواره ساختن ساکنان آن زده است. 
جمعیت اسلامی افغانستان ضمن محکوم کردن حملات وحشیانهٔ رژیم صهیونیستی به غزه از جامعهٔ جهانی و از سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیهٔ کشورهای عربی می خواهد که برای پایان دادن به بحران فلسطین و در نتیجه بحران غرب آسیا راه حلی دایمی عادلانه برای آن جست‌و‌جو کنند که در آن حق مسلم فلسطینیان در داشتن دولتی مستقل به رسمیت شناخته شود و دست تجاوز رژیم صهیونیستی بر حریم زندگی آنان کوتاه گردد.

در بخش دیگری  از بیانیه حزب آمده که این راه حل عادلانه برای پایان بخشیدن به جنگ فلسطین و بحران خاورمیانه بسیاری از ریشه های افراطگرایی در کشور های اسلامی از جمله افغانستان را خواهد خشکاند و به استقرار صلح و امنیت جهانی نیز کمک خواهد کرد؛ از این رو جمعیت اسلامی افغانستان در کنار مردم فلسطین از حقوق مسلم آنان حمایت می کند و از همه تلاش های جامعهٔ جهانی و حمایت وجدان های بیدار در دفاع از حقوق فلسطینیان در سراسر جهان سپاس گزار است.

قابل ذکر است که روز گذشته بعد از چندین روز حملات خونین، آتش بس در غزه برقرار شد. در این حملات بیش از 200 فلسطینی از جمله زنان و کودکان جان باختند.

کلیدواژه