جوزا 01, 1400 11:44 Asia/Kabul
  • تاکید ائمه جمعه کابل بر لزوم رسیدگی به زخمی‌ های حمله غرب کابل
    تاکید ائمه جمعه کابل بر لزوم رسیدگی به زخمی‌ های حمله غرب کابل

ائمه جمعه کابل ضمن هشدار درباره وضعیت وخیم شماری از زخمی‌های حمله اخیر به مدرسه سیدالشهدا در غرب کابل، خواستار توجه جدی دولت به این زخمی ها شدند.

به گزارش رادیو دری، شیخ عبدالقدیر عالمی؛ خطیب نماز جمعه غرب کابل که در جمع صدها نمازگزار صحبت می کرد گفت ، تعداد کشته ها به 95 تن و آمار زخمی ها نیز به بیش ۲۰۰ نفر رسیده است که بسیاری از زخمی های حادثه در داخل کشور قابل درمان نیستند و باید با امکانات دولتی به بیمارستانهای بیرون از کشور منتقل شوند.

به گفته این عالم دینی مردم اکنون از جنگ خسته شده اند و هرچه زودتر باید مذاکرات صلح به صورت مستقیم آغاز شده و همه جوانب در این شرایط حساس با رفتن به سوی صلح، آتش جنگ و فتنه را برای همیشه خاموش کنند.

وی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه و شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی، رژیم اسرئیل را کودک‌کش،  جنایتکار و ناقض حقوق بشر خوانده و از جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی خواست که سکوت را بشکنند و جلو جنایات اسرائیل را گرفته و قضیه فلسطین را به طور ریشه ای و بنیادی حل کنند.

در همین حال، سردار محسنی؛ امام جمعه ده سبز کابل نیز از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواست که برای عزت و سربلندی کشور به دنبال صلح و آشتی، برادری و همدلی و تحکیم وحدت باشند.

محسنی نیز در ادامه سخنان خود حملات پیوسته و بمباران باریکه غزه از سوی رژیم اسرائیل را به شدت محکوم کرده و از مسلمانان جهان خواست که مردم فلسطین را تنها نگذارند.

کلیدواژه