کشته و زخمی شدن 62 تن از طالبان در شمال افغانستان + صوت
(last modified 1400-03-09T04:38:32+00:00 )
جوزا 09, 1400 09:08 Asia/Kabul

در عملیات نظامی نیروهای افغان علیه مواضع گروه طالبان در شمال افغانستان 62 تن از طالبان کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، درخبرنامه ای که ازسوی بخش مطبوعاتی قول اردوی 209 شاهین بزرگترین مرکز ارتشیان افغانستان درشمال این کشو رمنتشر شده و دراختیار رسانه ها قرار داده شده است آمده که طی 24 ساعت گذشته در عملیات های نظامی که علیه مواضع گروه طالبان در ولایات جوزجان ، بلخ ، فاریاب ، سمنگان وسرپل صورت گرفته به شمول چندین فرد کلیدی مخالفان مسلح دولت تعداد قابل توجهی از شبه نظامیان این گروه به کشته و یا زخمی شده اند .

خبرنامه گفته است درعملیات نظامی که درمربوطات ولایت جوزجان راه اندازی گردیده تاکنون 21 تن از گروه طالبان کشته شده و4 تن دیگرشان زخمی شده اند .

این عملیات نظامی تحت نام شاهین 241 ودر روستاهایی کلاه باف ، زرگر کوچه ، قربوین وتبی ازتوابع ولسوالی آقچه این ولایت راه اندازی گردیده است .

خبرنامه همچنان یاد آور شده که در دو رشته عملیات نظامی دیگر که در مربوطات ولایت بلخ صورت گرفته نیز 20 تن از افراد گروه طالبان کشته  و زخمی شده اند .

خبرنامه خاطرنشان کرده طی یک رشته حملات هوایی که روزگذشته بالای یک قرار گاه نظامی گروه طالبان درمربوطات ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ انجام یافته باعث به کشته شدن 12 تن وزخمی شدن 3 تن دیگر ازافراد این گروه شده است .

نظامیان افغان مدعی اند که درمیان کشته شدگان گروه طالبان جسد قاری قدرت مسوول کمیسیون نظامی این گروه برای ولایت بلخ نیز دیده شده است .

خبرنامه افزوده : دراین حمله هوایی به علاوه وارد شده تلفات جانی به گروه طالبان یک قرارگاه نظامی این گروه نیز منهدم گردیده ومقادیری سلاح ومهمات وچند دستگاه وساطه موتوری گروه طالبان هم ازبین رفته است .

همچنان گفته شده که مسوول کمیسیون نظامی گروه طالبان برای ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ نیز با چهارتن از افرادش دریک حمله هوایی جداگانه به کشته شده اند .

نظامیان افغانستان درشمال این کشور می گویند که این حملات هوایی بعد ازظهر روزگذشته ودرقریه آقتپه ولسوالی چهاربولک علیه مخالفان مسلح دولت انجام یافته است .

درنتیجه این ضربات هوایی مولوی روحانی یکتن از افراد مطرح طالبان دراین ولسوالی با سه تن از محافظانش نیز شدیدا زخمی شده اند .

دراین رویداد نظامی نیز مقادیر سلاح سبک وسنگین ومهمات جنگی و 2 دستگاه موتر نوع کرولای متعلق به گروه طالبان منهدم شده اند .

خبرنامه قول اردوی 209 شاهین از کشته وزخمی شدن 5 تن دیگر از شبه نظامیان گروه طالبان درولایت فاریاب خبرداده است .

خبرنامه تصریح نموده دریک رشته حملات هوایی که ازسوی نظامیان افغانستان درروستایی بادغیسی های ولسوالی خواجه سبز پوش ولایت فاریاب راه اندازی گردیده  یک فرد کلیدی طالبان بنام احسان الله مشهور به طوفان با دوتن از همراهانش کشته شده اند.

گفته شده که طوفان ازجمله افراد وفرماندهان مهم گروه طالبان درولایت فاریاب بوده که بسیاری از تحرکات نظامی واقدامات تروریستی این گروه درولسوالی خواجه سبزپوش را او رهبری می کرده است .

همچنان گفته شده که دراین حملات هوایی دوتن دیگر ازافراد وابسته به گروه طالبان هم به شدت زخمی شده اند .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش کاظم حیدری:

 

کلیدواژه