جوزا 14, 1400 20:13 Asia/Kabul
  • تاکید کابل بر جایگاه مهم ایران در سیاست خارجی افغانستان و منطقه
    تاکید کابل بر جایگاه مهم ایران در سیاست خارجی افغانستان و منطقه

وزیر امور خارجه افغانستان در سخنانی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی کشورش از جایگاه مهمی برخوردار بوده و در تقویت اجماع منطقه ای نیز نقشی مهم و ارزنده دارد.

به گزارش رادیو دری ، محمدحنیف اتمر، امروز جمعه در دیدار با «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مقر وزارت خارجه افغانستان، درباره اهمیت روابط دو کشور تبادل نظر کردند.

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار در مورد تقویت روابط دوجانبه و چندجانبه در بخش های تقویت تجارت، سرمایه گذاری، زیربنا درچارچوب میکانیزم موجود، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و نهایی سازی سندجامع همکاری‌ها گفت وگو کردند.

امینیان نیز در این دیدار، با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی افغانستان و ایران و تداوم حمایت و همکاری های دو کشور درعرصه های مختلف، بویژه مذاکرات صلح بین الافغانی که منجربه صلح و ثبات دایمی در افغانستان گردد، به اتمر اطمینان داد.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک همسایه مسئول، همواره از دولت و ملت افغانستان حمایت کرده و در شرایط سخت و دشوار در کنار مردم افغان بوده است. مردم و مقامات افغانستان هم تاکید دارند که جمهوری اسلامی ایران همیشه چه در مسائل داخلی و چه بین المللی در کنار کشور مسلمان افغانستان بوده و از هیچ کمکی در این راه دریغ نکرده است.  

 

دیدار و گفتگوی سفیر ایران در کابل با حنیف اتمر

 

کلیدواژه