طالبان: هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشد
(last modified Sat, 05 Jun 2021 03:26:15 GMT )
جوزا 15, 1400 07:56 Asia/Kabul
  • طالبان: هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشد
    طالبان: هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن ابراز امیدواری از آغاز مذاکرات صلح در دوحه، تاکید کرد که هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان حضور داشته باشد.

به گزارش رادیو دری، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر درباره بن‌بست مذاکرات بین‌الافغانی گفت، مذاکرات براساس تعطیلات عید سعید فطر متوقف شده، اما این امیدواری وجود دارد که به زودی آغاز شود.

نعیم با اشاره به سفر برخی از اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان به دوحه افزود، بین هر دو تیم مذاکره کننده تماس‌هایی وجود دارد و براساس ضرورت نشست‌هایی هم صورت گرفته و خواهد گرفت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره خواسته‌های این گروه در مذاکرات قطر نیز گفت، «چیزی که به طالبان مربوط می‌شود، این است که افغانستان آزاد شود و یک نظام اسلامی و متمرکز جوابگوی خواسته‌های ملت و مسئولیت پذیر، تشکیل و ایجاد شود».

محمد نعیم درباره تشدید حملات طالبان همزمان با خروج نیروهای اشغالگر خارجی از افغانستان هم مدعی شد، «این دولت اشرف غنی است که حملاتش  را تشدید کرده، اما می‌خواهد وانمود کند که نباید نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در عین حال، دولت افغانستان را فاسد خواند و گفت، آنها با این شیوه‌ها به این گروه اتهام میزنند تا ذهنیت‌ها را از خود به دیگر سو متمایل کنند.

دو روز قبل، «محمد امین احمدی» عضو ارشد تیم مذاکرهکننده دولت افغانستان با طالبان اعلام کرد قرار است دور سوم مذاکرات آغاز شود و خواست اساسی دولت برقراری آتش‌بس است.

 

انتقاد طالبان از حضور نیروهای خارجی در منطقه

کلیدواژه