اسد 04, 1395 10:14 Asia/Kabul
  • انفجار در کابل
    انفجار در کابل

جنبش روشنائی افغانستان طی بیانیه ای اعلام کرد، کم ترین اقدامی که از دولت این کشور انتظار می رود این است که با تشکیل کمیسیون حقیقت یاب، انفجار در کابل را بررسی کند.

 جنبش روشنائی افغانستان خواستار تشکیل کمیسیون حقیقت یاب با حضور نهادهای بین المللی شد.

به گزارش ایرنا، جنبش روشنائی افغانستان طی بیانیه ای اعلام کرد، کم ترین اقدامی که از دولت این کشور انتظار می رود این است که با تشکیل کمیسیون حقیقت یاب متشکل از نمایندگان حکومت، نهادهای بین المللی و جنبش روشنایی، انفجار در کابل را بررسی و کسانی که در تأمین امنیت مردم کوتاهی کرده اند از وظایف شان تعلیق و در صورت اثبات جرم، مجازات شوند.

«احمد بهزاد» نماینده مردم هرات افغانستان و یکی از اعضای شورای عالی مردمی که جنبش روشنائی را رهبری می کند،نیز گفت که این جنبش به دولت افغانستان اعتماد ندارد و باید نهادهای بین المللی این حادثه را به صورت مستقل مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش منابع امنیتی و پزشکی در کابل بر اثر انفجار عصر شنبه در شهر کابل پایتخت افغانستان بیش از 80 تن کشته و 300 نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار تروریستی در کابل زمانی روی داد که هزاران تن از هزاره ها در اعتراض به انتقال برق وارداتی از ترکمنستان از مسیر سالنگ به جای بامیان در حال تظاهرات بودند.

«محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان، ساعاتی پس از این انفجار در یک پیام تلویزیونی گفت که کمیسیونی به ریاست دادستان کل و عضویت شماری از چهره های دولتی و غیردولتی را مامور بررسی همه جانبه انفجار در میان جنبش روشنائی کرده است.

 

کلیدواژه