جوزا 31, 1400 07:14 Asia/Kabul
  • درآمدهای غیرقانونی گروه های تروریستی در افغانستان
    درآمدهای غیرقانونی گروه های تروریستی در افغانستان

گروه های تروریستی در افغانستان، سالانه میلیون ها دلار از راه های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه، قاچاق انسان و اقدامات غیر قانونی دیگر درآمد کسب می کنند.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در نشست بین المللی آنتالیا (ترکیه) با تشریح اوضاع امنیتی این کشور گفت: علاوه بر طالبان، عناصر تروریستی القاعده در ۱۱ ولایت کشور حضور دارند.

اتمر گفت: گروهای تروریستی موسوم به تحریک اسلامی ازبکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و برخی از گروه‌های دیگر در شمال بویژه ولایات قندوز و فاریاب افغانستان فعالیت دارند و مانع ثبات منطقه هستند.

وزیرخارجه افغانستان افزود: "گروه القاعده در افغانستان، در قاچاق هرویین و مواد مخدر دیگر دخیل بوده و سالانه میلیون‌ها دلار از این راه کسب می‌کند. وی گفت: قاچاق مواد مخدر، اسلحه و افراد از جمله موارد اصلی درآمد گروه های تروریستی و طالبان در افغانستان است."

به باور اتمر، روابط تنگاتنگ گروه‌های تروریستی بین‌المللی با طالبان، بر روند گفتگوهای صلح افغانستان تاثیر مخرب داشته است.

وزیر خارجه افغانستان تاکید کرد: با وجود توافق طالبان با امریکا، هنوز هم القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان و داعش با گروه طالبان روابط داشته و عناصر این گروه‌ها به گونۀ مشترک فعالیت دارند.

قاچاق چوب منبع اصلی درآمد داعش در افغانستان

کلیدواژه