سرطان 08, 1400 08:43 Asia/Kabul
  • سفیر سابق پاکستان در ایران، ادامه  جنگ در  افغانستان را خطری برای همسایگان این کشور دانست.
    سفیر سابق پاکستان در ایران، ادامه جنگ در افغانستان را خطری برای همسایگان این کشور دانست.

سفیر سابق پاکستان در ایران، ادامه جنگ در افغانستان را خطری برای همسایگان این کشور دانست.

«آصف علی خان دُرانی» روز دوشنبه در گفت وگو با  ایرنا در اسلام‌آباد گفت   ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه  افغانستان ، بیشترین تاثیرات را از تشدید درگیری‌ها و بحران داخلی این کشور متحمل خواهند شد.

این دپیلمات سابق پاکستانی هشدار داد  پیشرویهای طالبان در افغانستان به روند مذاکرات  صلح  لطمه وارد می کند  درحالی که افغان‌ها باید سرنوشت خود را بدون هرگونه دخالت خارجی تعیین کنند.

دُرانی افزود اوضاع در افغانستان بسیار بحرانی  و ممکن است این کشور شاهد تغییراتی باشد که  صلح در آن جایی نخواهد داشت، در این صورت افغانستان به سمت جنگ داخلی حرکت کرده و وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

سفیر سابق پاکستان در ایران تصریح کرد  در صورت  ادامه حملات  طالبان، جنگ داخلی در افغانستان در خواهد گرفت  و این وضعیت مردم این کشور را مجبور به پیدا کردن مکان‌های امن‌تر در ایران و یا پاکستان می‌کند.

«شاه محمود قریشی» وزیرامورخارجه  پاکستان هفته گذشته با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای صلح افغانستان گفت  تشدید نا امنی و خشونت‌ها در افغانستان همانند گذشته تاثیرات مستقیمی بر دو کشور همسایه ایران و پاکستان دارد.

این در حالیست که تشدید حملات طالبان و تصرف  دهها  شهرستان در حمله این گروه  بدون مقاومت نیروهای امنیتی باعث نگرانی مردم ، مقامات افغانستان و کشورهای منطقه شده است.

خطیب زاده: ایران آماده تسهیل مذاکرات صلح در افغانستان

 

کلیدواژه