دفع حمله طالبان به شهر فیض آباد بدخشان
(last modified 1400-04-11T10:50:10+00:00 )
سرطان 11, 1400 15:20 Asia/Kabul
  • دفع حمله طالبان به شهر فیض آباد بدخشان
    دفع حمله طالبان به شهر فیض آباد بدخشان

گزارش ها از دفع حملات طالبان به شهر فیض آباد در ولایت بدخشان شمال شرقی افغانستان حکایت دارد.

به گزارش رادیو دری، رسانه های افغانستان اعلام کردند که اگرچه  طالبان به شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان حمله کردند اما با وجود تلفات وارد شده به دو طرف، این حمله دفع و طالبان مجبور به عقب نشینی شدند.
 رسانه های افغانستان به نقل از  نماینده ولایت بدخشان در مجلس افغانستان اعلام کردند  طالبان موفق شدند چند پاسگاه را در نزدیکی فرودگاه این استان تصرف کنند.
ذبیح الله عتیق افزود: درگیری هنوز هم ادامه دارد و در این درگیری ۲۳ تن از نیروهای دولتی و  مردمی کشته و چند تن دیگر هم زخمی شدند.

نماینده بدخشان از دولت افغانستان خواسته است  برای سرکوب طالبان نیروی بیشتری به این ولایت اعزام کند و اگر طالبان در این نبرد  سرکوب نشود، تأمین امنیت شهر فیض آباد را با مشکل مواجه خواهد کرد.
ولایت بغلان در شمال افغانستان نیز شب گذشته شاهد حملات طالبان بوده و در این درگیری هم هیچ یکی از طرف ها پیشروی نداشته اند اما تعدادی از نیروهای مردمی کشته شدند.
استانداری هرات  نیز امروز جمعه در نشستی تصویب کرد تا دولت تأمین امنیت ولسوالی غوریان  به ویژه اسلام قلعه را در اولویت قرار دهد، و برای سرکوب طالبان نیروی بیشتری در اسلام قلعه مستقر کند.
جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات روز جمعه  اعلام کرد  تعدادی از نیروهای کماندو برای سرکوب طالبان به اسلام قلعه فرستاده شده و دولت اجازه نمی دهد که گلوگاه هرات با تهدید مواجه شود.


جنگ شدید در شهر فیض آباد بدخشان

کلیدواژه