کرزی: آمریکا در رسیدن به اهداف خود در افغانستان شکست خورد
(last modified 1400-04-12T12:56:58+00:00 )
سرطان 12, 1400 17:26 Asia/Kabul
  • کرزی: آمریکا در رسیدن به اهداف خود در افغانستان شکست خورد
    کرزی: آمریکا در رسیدن به اهداف خود در افغانستان شکست خورد

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: آمریکا در تمام اهدافی اعلامی خود از جمله مبارزه با تروریسم و پایان بی ثباتی در افغانستان شکست خورده است.

 «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: آمریکا با دو هدف مبارزه با افراطی گری و تامین ثبات به افغانستان آمد، اما پس از 20 سال با شکست در هر دوی این اهداف در حال خروج بوده و تلاش دارد بار این جنگ را بر دوش مردم افغان بیاندازد. 

وی که به رسانه چینی گلوبال تایمز گفتگو می‌کرد، افزود: آمریکا و متحدان این کشور نمی‌توانند از مسئولیت خود در افغانستان شانه خالی کنند.

به گفته وی این مسئولیت مردم افغان است که امنیت خود را تامین کنند، اما آمریکا و متحدان آن نیز در این موضوع مسئولیت دارند. 

رئیس جمهور سابق افغانستان همچنین به تحولات اخیر این کشور و تصرف ولسوالی ها توسط طالبان واکنش نشان داد و گفت: آنچه تروریسم را در افغانستان محو می کند همکاری کشورهای همسایه و قدرتهای بزرگ در این زمینه است. 

این سیاستمدار ارشد افغانستان به نقش چین در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: نقش پکن در این زمینه بخصوص در بهتر کردن روابط میان پاکستان و افغانستان بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت که  چین باید با استفاده از ابتکار خود درباره گفت وگوهای صلح در پکن و همچنین از طریق مذاکرات  چین، روسیه، پاکستان در افغانستان نقش آفرینی کند.

حامد کرزی: پیوستن طالبان به دولت افغانستان بهترین راه برای صلح است

کلیدواژه