سرطان 16, 1400 15:06 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی عضو مجلس افغانستان از تشدید ناامنی ها
    ابراز نگرانی عضو مجلس افغانستان از تشدید ناامنی ها

عضو مجلس افغانستان از تشدید ناامنی ها در شمال این کشور و مرزهای آسیای مرکزی و روسیه ابراز نگرانی کرد.  

به گزارش رادیو دری، «سید جمال فکوری بهشتی» روز چهارشنبه در  گفت وگو با ایرنا گفت  کشورهای همسایه افغانستان با توجه به جنگ های یک ماه گذشته و تغییراتی که در جغرافیای جنگ بوجود آمده است، نگران کشیده شدن جنگ  به مرزهای  تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و نا امن شدن این کشورها هستند.

این کارشناس مسایل سیاسی افغانستان  خاطرنشان کرد در صورت ادامه وضعیت کنونی و ادامه جنگ در شمال افغانستان  ،تبعات منفی ناشی از این جنگ در امنیت کشورهای آسیای مرکزی  و روسیه تاثیر خواهد گذاشت . .

وی ابراز امیدواری کرد  دولت افغانستان در آینده بتواند وضعیت را به نفع امنیت مردم  و مرزها تغییر دهد و از نگرانی این کشورها کم کند.

این عضو مجلس نمایندگان افغانستان با بیان اینکه آمریکا که ۲۰ سال پیش با شعار فریبنده مبارزه با تروریسم   وارد این کشور  شد گفت در این مدت گروههای تروریستی از یک گروه به ۲۰ گروه و تولید مواد مخدر به بالاترین میزان افزایش یافت.

وی از کشورهای همسایه خواست با همکاری با دولت افغانستان برای بهبودی وضعیت مرزها تلاش کنند چرا که در صورت ادامه جنگ و پیشروی طالبان اوضاع نه تنها بهبود نمی یابد بلکه تهدید مرزها افزایش خواهد یافت .

حمدالله محب: ناامنی در شمال افغانستان می‌تواند روسیه و آسیای مرکزی را تهدید کند

کلیدواژه