ادعای عجیب بایدن: به اهداف خود در افغانستان دست یافته‌ایم
(last modified Fri, 09 Jul 2021 09:18:51 GMT )
سرطان 18, 1400 13:48 Asia/Kabul
  • ادعای عجیب بایدن: به اهداف خود در افغانستان دست یافته‌ایم
    ادعای عجیب بایدن: به اهداف خود در افغانستان دست یافته‌ایم

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که ایالات متحده به اهداف خود در افغانستان دست یافته است!

به گزارش رادیودری، جو بایدن روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری از پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان در روز 31 آگوست سال جاری/9سنبله خبر داد و مدعی شد:  کشورش به اهدافی که در افغانستان داشته، دست یافته است!

وی از مقابله با «ترویست‌هایی که در 11 سپتامبر 2002 به آمریکا حمله کردند»، «مجازات اسامه بن لادن» و «جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پایگاهی برای حمله به آمریکا» به‌عنوان اهداف اصلی آمریکا از 20 سال حضور نظامی در افغانستان یاد کرد.

روز سه‌شنبه 15 ماه سرطان ستاد فرماندهی مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 90 درصد فرآیند خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان کامل شده است.

دو روز بعد از صدور این بیانیه، نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان عملاً پایان یافته و تنها حدود 600 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند. 

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر هم افزایش یافته است.

مقامات افغانستان، بارها بر لزوم خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور تاکید کرده اند.

خارجی ها به خاطر منافع خود در افغانستان حضور یافته و از گروه های تروریستی حمایت می کنند

کلیدواژه