تحولات افغانستان، محور گفت وگوی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا
(last modified 1400-04-19T03:42:41+00:00 )
سرطان 19, 1400 08:12 Asia/Kabul
  • تحولات افغانستان، محور گفت وگوی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا
    تحولات افغانستان، محور گفت وگوی وزرای خارجه پاکستان و آمریکا

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد: اسلام آباد انتظار دارد آمریکا و نیروهای خارجی با خروج مسوولانه خود از افغانستان به تکمیل مرحله نهایی روند صلح این کشور کمک کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان خطاب به همتای آمریکایی خود گفت: امنیت درازمدت در افغانستان یک مسئولیت مشترک رهبران افغانستانی، بازیگران منطقه‌ای و جامعه جهانی است.
وی همچنین از طرف‌های روند صلح خواست تا برای ترغیب گروه‌های افغانستانی جهت دستیابی به راهکار سیاسی و جامع جهت بحران فعلی این کشور نقش آفرینی کنند.

مطالبه اسلام‌آباد از واشنگتن برای خروج مسوولانه از افغانستان درحالی عنوان می‌شود که مشاور امنیت ملی پاکستان با حضور در نشست کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور گفت: آمریکا در حال تکرار اشتباه دهه ۹۰ میلادی است و رویکرد این کشور در بحث افغانستان برای اسلام‌آباد قابل درک نیست.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز در روزھای اخیر طی سخنرانی در مجلس ملی این کشور با انتقاد از رویکرد یکجانبه واشنگتن در قبال اسلام‌آباد و زیاده خواهی‌های آن همزمان با خروج نظامی از افغانستان، گفت: اسلام آباد متعهد به همکاری برای صلح است؛ اما هرگز در هیچ منازعه‌ای شریک آمریکایی‌ها نخواهد بود.

 

گفت و گوی وزرای خارجه پاکستان و افغانستان

کلیدواژه