سرطان 26, 1400 10:05 Asia/Kabul
  • تعویق کنفرانس صلح افغانستان در پاکستان
    تعویق کنفرانس صلح افغانستان در پاکستان

کنفرانس صلح افغانستان در پاکستان به تعویق افتاد.

به گزارش رادیودری، وزارت امور خارجه پاکستان عصر روز گذشته به تعویق افتادن کنفرانس صلح افغانستان را تایید و اعلام کرد،  این برنامه به بعد از عید قربان قربان موکول و تاریخ جدید آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با  «عمران خان» نخست وزیر پاکستان  در حاشیه کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی  درتاشکند پایتخت ازبکستان گفت:  دولت افغانستان نیاز به آمادگی بیشتر برای شرکت در کنفرانس اسلام آباد دارد.

نخست وزیر پاکستان از برخی از رهبران مطرح افغانستان از جمله عبدالله عبدالله، حامد کرزی و روسای احزاب سیاسی و مذهبی این کشور برای شرکت در کنفرانس صلح اسلام آباد دعوت به عمل آورده بود.
عمران خان پیش از این دیدار  در این کنفرانس  با اشاره به تحولات افغانستان نسبت به اتهامات اخیر کابل علیه اسلام آباد مبنی بر کارشکنی در پیشبرد روند صلح ابراز تاسف کرد وگفت: مسوول شناختن پاکستان برای وضعیت فعلی افغانستان غیرمنصفانه است.
وی تاکید کرد، ناامنی های  افغانستان تاثیرات مستقیمی بر پاکستان دارد، اسلام اباد  شریک صلح است  و این هدف اصلی این کشور برای تعامل با افغانستان و کمک به برقراری صلح و ثبات در این کشور خواهد بود.
کنفرانس عربستان درباره صلح افغانستان به تعویق افتاد

کلیدواژه