سرطان 27, 1400 17:57 Asia/Kabul
  • آمریکا عامل اصلی بحران در افغانستان
    آمریکا عامل اصلی بحران در افغانستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا عامل بحران در افغانستان است.

"فدا حسین مالکی"  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران  روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پارلمانی  ایران پرس  گفت:  دخالت آمریکا در دو دهه گذشته منجر به ایجاد بحران در افغانستان شده است و آمریکا باید پاسخگوی مجامع بین‌المللی باشد.

مالکی افزود:  کشورهای همسایه  افغانستان  نباید در مقابل زیاده خواهی های آمریکا سکوت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ناامنی در افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور افزود:  آمریکا دولت افغانستان را حمایت نکرد و مردم این کشور را رها کرد.

مالکی با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در حل بحران افغانستان افزود: مردم، دولت و طالبان باید با برگزاری مذاکره برای سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر ایجاد امنیت در مرزهای مشترک با افغانستان  گفت:  از مدتها قبل از بحران افغانستان نیروهای ارتش و سپاه در مرزهای مشترک دو کشور مستقر شده‌اند و تاکنون مشکلی برای امنیت مرزها ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه طبیعی است که در شرایط ناامن افغانستان مهاجرت از این کشور بیشتر شود، تاکید کرد: وزارت کشور و سازمان‌های دیگر برای ایجاد امنیت کشور و ورود مهاجران افغان نشست‌هایی را برگزار، مسائل را رصد و کنترل خواهند کرد.

آمریکا عامل اصلی بحران افغانستان

کلیدواژه