سرطان 29, 1400 07:47 Asia/Kabul
  • عمران‌خان : تشدید بحران افغانستان به ضرر پاکستان است
    عمران‌خان : تشدید بحران افغانستان به ضرر پاکستان است

نخست وزیر پاکستان در دیدار فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان هشدار داد که تحمیل یک دولت با زور بر ملت افغانستان منجر به حل منازعه نمی شود و هرگونه تشدید بحران در این کشور به ضرر پاکستان تمام خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، عمران‌خان در دیدار زلمی خلیل زاد تلاش‌های سازنده  اسلام آباد را برای تسهیل روند صلح افغانستان و دستیابی به یک توافق سیاسی فراگیر در این کشور همسایه یادآور شد و اضافه کرد:  تشدید درگیری و بی‌ثباتی در افغانستان به نفع پاکستان نیست زیرا این امر به چالش‌های جدی برای اسلام‌آباد در زمینه‌های امنیتی و هجوم پناهندگان منجر می‌شود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که بحران افغانستان هیچ راه حل نظامی ندارد و تنها توافق مبتنی بر مذاکره باعث ایجاد صلح و ثبات پایدار در افغانستان خواهد شد.

 عمران خان با تاکید مجدد بر حمایت مداوم پاکستان از افغانستان آرام، با ثبات و متحد افزود: امنیت در مرزهای غربی به نفع خود پاکستان است و ما صادقانه در پی همکاری نزدیک با ایالات متحده و سایر کشورها برای استقرار صلح در این کشور هستیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین انعطاف پذیری و تعامل معنادار همه طرف‌های افغانستانی با یکدیگر را خواستار شد.

دیدار عمران‌خان و  خلیل زاد در شرایطی برگزار شد که دولت پاکستان از بیانیه مشترک در پایان مذاکرات بین افغان ها در دوحه استقبال کرده و برگزاری نشست دو روزه مذاکراتی میان هیات کابل و گروه طالبان را پیشرفتی مثبت خوانده بود.

رایزنی "بورل" با "اشرف غنی" و "عمران خان" درباره تحولات افغانستان

کلیدواژه