افشاگری روسیه درباره ارتباط نیروهای آمریکایی با داعش در افغانستان
(last modified 1400-04-30T03:19:37+00:00 )
سرطان 30, 1400 07:49 Asia/Kabul
  • افشاگری روسیه درباره ارتباط نیروهای آمریکایی با داعش در افغانستان
    افشاگری روسیه درباره ارتباط نیروهای آمریکایی با داعش در افغانستان

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان فاش کرد، نیروهای آمریکا و متحدان این کشور در افغانستان با گروه تروریستی داعش ارتباط داشته اند.

به گزارش رادیودری، "ضمیر کابلوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان روز سه شنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو اعلام کرد، ارتباط بین نیروهای ائتلاف خارجی به ریاست آمریکا و گروه تروریستی داعش از قبل وجود داشت.

این مقام روس با اشاره به یک مورد محاصره شمار زیادی از تروریست های داعش در شمال افغانستان گفت: این تروریست ها با بالگردهای ناشناخته و بدون علامت به پایگاه نظامی آمریکا در بگرام افغانستان انتقال یافتند و پس از آن در مناطق مختلف پراکنده شدند.   

مقام های روسیه در سال های اخیر چند بار از امکان ارتباط نیروهای آمریکایی با گروه تروریستی داعش در افغانستان انتقاد کرده و خواستار ارائه توضیحات از سوی واشنگتن در این مورد و اطلاعات منتشر شده در این زمینه شدند.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و نا امنی، تروریسم هم افزایش یافته است.

مقامات افغانستان، بارها بر لزوم خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور تاکید کرده اند.

خروح خفت بار نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد، که حضور حدود بیست ساله آمریکا در افغانستان، دستاوردی جز کشتار ده ها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

آمریکا پس از چند بار خلف وعده اعلام کرد، نیروهایش را تا 11 سپتامبر 2021 (20سنبله) از افغانستان خارج می کند.

افشاگری نماینده پارلمان افغان درباره استقرار پایگاه داعش در شرق افغانستان

کلیدواژه