زنگ خطر حضور داعش در شمال افغانستان
(last modified 1400-05-11T07:15:34+00:00 )
اسد 11, 1400 11:45 Asia/Kabul
  • زنگ خطر حضور داعش در شمال افغانستان
    زنگ خطر حضور داعش در شمال افغانستان

خبرهای منتشره حاکی از آن است که گروهک داعش در حال انجام فعالیت های تروریستی در شمال افغانستان است و در تازه‌ترین موارد، یک افسر پلیس قندوز را به ضرب گلوله کشته اند.

به گزارش رادیو دری ، خبر حضور گروهک تروریستی داعش در شمال افغانستان و کشتن یک پلیس افغان، شهروندان افغانستان را سخت نگران کرده، هر چند که پلیس قندوز این قتل را کار داعش نمی‌داند و معتقد است که طالبان دست به چنین کاری زده است.

 مرادی، سخنگوی مقام ولایت قندوز کشتن این پلیس به دست داعشیان را رد کرده و گفت، این پلیس در ابتدا به دست طالبان ربوده و بعدا جسدش در میدان آبدان، قندوز پیدا شد. 

اما، فوزیه کوفی، عضو شورای عالی مصالح ملی افغانستان و نماینده سابق ولایت بدخشان نیز روز یکشنبه از حضور نیروهای داعشی در مناطق مرزی همجوار با  تاجیکستان ابرازنگرانی کرده و گفت، شماری از این داعشی های خارجی به همراه خانواده های شان از سوریه و لیبی به این منطقه آمده اند.

تاجیکستان، روسیه و چین نیز نگرانی‌هایشان را در این زمینه اعلام کرده و برای مبارزه با این گروهک تروریستی هشدار داده اند. روسیه همچنین، پایگاه‌های نظامی خود در مرزهای تاجیکستان (محل قتل افسر پلیس افغان) را تقویت کرده است. 

معاون سنای افغانستان: داعش در افغانستان پروژه قدرت‌های غربی است

کلیدواژه