اسد 13, 1400 18:39 Asia/Kabul
  • اذعان روزنامه آمریکایی به نقش طالبان رها شده از زندان در آشوب اخیر افغانستان
    اذعان روزنامه آمریکایی به نقش طالبان رها شده از زندان در آشوب اخیر افغانستان

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ۵ هزار زندانی طالبان که با فشار ایالات متحده از بند دولت افغانستان رها شدند اکنون اسلحه دردست گرفته و در آشوب این روزهای افغانستان دخیل هستند.

به گزارش رادیو دری؛ روزنامه وال استریت ژورنال می‌نویسد: دولت افغانستان سال گذشته وادار شد تحت فشار ایالات متحده ۵ هزار زندانی طالبان از جمله یکی از رهبران این گروه را که اکنون رهبری جنگ در لشکرگاه را بر عهده دارد آزاد کند.

 این روزنامه می افزاید:  مولوی طالب یکی از فرماندهان طالبان در چارچوب مذاکرات صلح به همراه هزاران زندانی دیگر که دوباره در کنار طالبان شروع به جنگ کردند آزاد شد.

کابل در ابتدا تمایل نداشت زندانیان را آزاد کند، اما این کار را تحت فشار واشنگتن انجام داد.

اشرف‌ غنی: آزادی پنج هزار زندانی طالبان اشتباه بود

 

وال استریت ژورنال با استناد به سخنان فواد امان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می نویسد: زندانیان طالبان قبل از آزادی قراردادی را امضا کردند که در آن تعهد کردند که علیه دولت نجنگند، اما بیشتر این زندانیان آزاد شده دوباره اسلحه به دست گرفته اند.

این روزنامه در ادامه به نقل از سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید: “طالبان آزاد شده نقش مهمی را در ولایت هلمند بازی می کنند و در صفوف طالبان از جمله خشن ترین تروریست ها هستند”.

با آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان حملاتش را در مناطق مختلف این کشور از جمله ولایت های هلمند و هرات شدت بخشیده است.

 

مخالفت اشرف غنی با آزادی هفت هزار زندانی طالبان

طالبان باز هم دهها زندانی دولتی دیگر را آزاد کرد

 

کلیدواژه