اسد 17, 1400 19:23 Asia/Kabul
  • عامل اصلی وضعیت پیچیده افغانستان، آمریکایی‌ها هستند
    عامل اصلی وضعیت پیچیده افغانستان، آمریکایی‌ها هستند

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، با اشاره به بحران کنونی افغانستان تاکید کرد : آمریکایی‌ها عامل اصلی وضعیت پیچیده افغانستان هستند.

"عباس گلرو " رئیس  کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران،  روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ایران پرس  درباره حملات هوایی آمریکا به محل تجمع طالبان گفت : امریکا در هیچ جایی سیاست مشخص ندارد و از یک سیاست دوگانه پیروی می کند.

گلرو  افزود : چند سال مذاکره بی حاصل آمریکا با طالبان نشان داد یا آمریکا منافع مردم افغانستان را ندیده و یا دربرابر خواسته های طالبان ناتوان است. 

به گفته رئیس  کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :  این وضعیتی که آمریکا در افغانستان پیش آورده است،  و دولت افغانستان را ناتوان می کند.

گلرو همچنین گفت : خروج آمریکا هر چند پیروزی ملت افغانستان بود، اما امریکایی می خواهند افغانستان را به باتلاق تبدیل و سایر کشورهای همسایه را نیز با چالش روبرو کنند. 

این نماینده مجلس گفت: حمله اخیر آمریکا بازی مکشوفی است که امکان دارد همین کار را علیه دولت افغانستان انجام دهند درست همان کاری که در سوریه انجام دادند.

انتقاد سنای افغانستان از برخوردهای دوگانه آمریکا در قبال افغانستان

کلیدواژه