کشته ومجروح شدن ده ها تن از اعضای طالبان در ولایت ننگرهار‎
(last modified 1400-05-20T07:53:25+00:00 )
اسد 20, 1400 12:23 Asia/Kabul

در درگیری نیروهای امنیتی افغانستان با گروه طالبان در ولایت ننگرهار 13 تن از اعضای گروه طالبان کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفت شب گذشته طالبان مسلح  از چندین استقامت بالای پوسته های امنیتی در ولسوالی شیرزاد این ولایت پنج حمله تهاجمي انجام دادند .به گفته سخنگوی  والی ننگرهار این حملات طالبان از سوی نیروهای امنیتی عقب زده شده است  و در حملات متقابل نیروهای امنیتی که حمایت هوایی و توپخانه ای را به همرا داشت سیزده تن ازطالبان مسلح مخالف کشته شده و نوزده تن دیگر زخم برداشته است .

سخنگوی والی ننگرهار گفت در این درگیری یک تن از نیروهای امنیتی  نیز کشته شده و هشت  تن دیگر زخمی شدند .

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است .

سخنگوی والی ننگرهار همچنین گفت موظفین اداره امنیت ملی یک تن از مهاجمان انفجاری را قبل از رسیدن به هدف بازداشت نموده است . به گفته ای عطا الله خوگیانی خالد که باشنده ولسوالی پچیر اگام ولایت ننگرهار است از سوی گروه طالبان برای انجام حمله انفجاری بالای نیروهای امنیتی اماده شده بود که در ولسوالی یاد شده قبل از رسیدن به هدف از سوی موظفین اداره امنیت ملی بازداشت گردید  وی افزود فرد بازداشت شده به جرم خویش اعتراف نموده وبرای انجام تحقیقات بیشتر تحت توقیف وبازجویی قرار گرفته است . طالبان هنوز در این باره چیزی نگفته است.

گزارش تکمیلی از محمد آصف شینواری

کشته و زخمی شدن ۶۳ طالب مسلح در ولايت ننگرهار

کلیدواژه