آکار : جان سربازان ترکیه را در افغانستان به خطر نمی‌اندازیم
(last modified Thu, 12 Aug 2021 10:37:33 GMT )
اسد 21, 1400 15:07 Asia/Kabul
  • آکار : جان سربازان ترکیه را در افغانستان به خطر نمی‌اندازیم
    آکار : جان سربازان ترکیه را در افغانستان به خطر نمی‌اندازیم

وزیر دفاع ترکیه در خصوص اداره فرودگاه کابل به دست نظامیان این کشور اعلام کرد، جان سربازان ترکیه ای در افغانستان را به خطر نمی‌اندازند.

به گزارش رادیو دری ،«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنج شنبه) خبرگزاری آناتولی گفت که موضوع مدیریت و مسئولیت امنیتی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان در روزهای آتی مشخص می‌شود، ولی از نظر آنکارا جان سربازانش از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

دولت ترکیه پیشنهاد داده که بعداز خروج نظامیان اشغالگر خارجی به سرکردگی آمریکا از افغانستان، مدیریت و حفاظت از فرودگاه بین‌المللی کابل را به شرط حمایت‌های مالی، سیاسی و لجستیک متحدانش مخصوصا واشنگتن، برعهده بگیرد.

 ورود آنکارا به بحران افغانستان با سخنان شب گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه وارد فاز دیگری شد. اردوغان گفت که حاضر است با رهبر طالبان دیدار کند و پیش از این نیز گفت‌و‌گوهایی میان ترکیه و طالبان صورت گرفته است. 

حملات طالبان در افغانستان افزایش یافته و اعضای این گروه مراکز ۹ ولایت این کشور را تصرف کرده‌اند. با تشدید حملات طالبان هزاران تن از غیرنظامیان افغان کشته و یا زخمی‌ شده‌ و براساس آمارها، بیش از ۵۷ هزار خانواده نیز در نتیجه جنگ‌های اخیر، آواره‌ شده‌اند.

غنی و اردوغان بر استقرار صلح در افغانستان تاکید کردند

کلیدواژه