اسد 22, 1400 09:28 Asia/Kabul
  • آلمان، فرانسه و بریتانیا از شهروندانشان خواستند افغانستان را ترک کنند
    آلمان، فرانسه و بریتانیا از شهروندانشان خواستند افغانستان را ترک کنند

دولت‌های آلمان، فرانسه و بریتانیا پنجشنبه شب از شهروندان خود درخواست کردند هرچه سریع‌تر افغانستان را ترک کنند.

به گزارش رادیو دری ، وزارت امور خارجه آلمان از شهروندان خود در افغانستان درخواست کرد هرچه سریع‌تر و طبق برنامه پروازها، خاک این کشور را ترک کنند.این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: «به افراد دارای ملیت آلمانی اکیداً توصیه می‌شود که از فرصت برای ترک این کشور در اسرع وقت استفاده کنند».

علاوه بر آلمان، وزارت امور خارجه بریتانیا و فرانسه نیز از شهروندان خود درخواست کرده‌اند هرچه سریع‌تر افغانستان را ترک کنند.

همچنین سفارت آمریکا در کابل با صدور بیانیه‌ای از شهروندان آمریکایی در بحبوحه پیشروی‌های سریع گروه طالبان در افغانستان، «فوراً» خاک این کشور را ترک کنند.

شبکه خبری «سی‌اِن‌اِن»، به نقل از یک مقام دولت آمریکا، گزارش داد که آمریکایی‌ها در نظر دارند تعداد کامندان دیپلماتیک خود در افغانستان را کاهش داده و سفارت خود را به فرودگاه کابل منتقل کنند.

بیانیه سفارت آمریکا در شرایطی صادر شده که طالبان در حال پیشروی‌های سریع در خاک افغانستان است و در حال تصرف شهرها و مراکز مهم استان‌ها است.در هفته های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با افزایش حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را نا امن تر کرده است.

گروه طالبان همزمان با اعلام تاریخ خروج آخرین نظامیان آمریکایی از افغانستان و شکست مذاکرات صلح بین طرف های افغان، تلاش برای تسخیر مناطق بیشتری از خاک افغانستان را تشدید کرده است.

پیشروی های طالبان همزمان با اعلام زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان، نگرانی کشورهای منطقه را موجب شده و به هراس از افزایش بی ثباتی در افغانستان نیز دامن زده است.

آمریکا در مدت بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود در افغانستان در سرکوب طالبان ناتوان بوده و ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

خروج شهروندان المان از افغانستان

درخواست چین از شهروندان خود برای خروج از افغانستان

کلیدواژه