اسد 22, 1400 19:06 Asia/Kabul
  • درخواست سازمان ملل از همسایگان افغانستان: مرزها را باز نگه دارید
    درخواست سازمان ملل از همسایگان افغانستان: مرزها را باز نگه دارید

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از کشورهای همسایه افغانستان خواست با توجه به تشدید درگیری‌ها در این کشور، مرزهای خود را به روی پناهجویان افغان باز نگه دارند.

به گزارش رادیو دری؛ سازمان ملل از کشورهای همسایه افغانستان خواست مرزهای خود را با توجه به تشدید درگیری‌ها در افغانستان باز نگه دارند و در خصوص کمبود غذا و نیاز بسیاری از افغان‌ها به پناهندگی در سطح بین‌المللی هشدار داد.

«شابیه منتو» سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در نشست خبری در ژنو سوئیس گفت: ناتوانی در جستجوی امنیت ممکن است جان افراد بی‌شماری را به خطر اندازد و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آماده است تا به مقامات ملی کمک کند در صورت لزوم پاسخ‌های بشردوستانه را افزایش دهند.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های برنامه جهانی غذا مبنی بر اینکه کمبود مواد غذایی در افغانستان بسیار وخیم و در حال بدتر شدن است  این وضعیت را نشانه یک بحران انسانی دانست.

در حالی که فرانسه، آلمان و هلند از جمله کشورهایی هستند که با توجه به وضعیت افغانستان، اخراج مهاجران افغان را متوقف کرده‌اند، اتریش، بلژیک، دانمارک و یونان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که این اجازه را ندهد.

این کشورها ادعا می‌کنند که توقف بازگرداندن مهاجران افغانستانی سیگنال اشتباهی را ارسال می‌کند و به احتمال زیاد تعداد بیشتری از شهروندان افغان را ترغیب می‌کند تا خانه‌های خود را به مقصد اتحادیه اروپا ترک کنند.

طالبان در حالی که نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال خروج خود را از افغانستان تکمیل می‌کنند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است. بنابر گزارش برخی منابع این گروه حدود دو سوم خاک افغانستان را در کنترل خود دارد.

نگرانی پاکستان از هجوم آوارگان افغان

آلمان اخراج پناهجویان افغان را متوقف کرد

کلیدواژه