تاکید اتحادیه اروپا بر برقراری امنیت در افغانستان
(last modified 1400-05-25T13:06:40+00:00 )
اسد 25, 1400 17:36 Asia/Kabul
  • تاکید اتحادیه اروپا بر برقراری امنیت در افغانستان
    تاکید اتحادیه اروپا بر برقراری امنیت در افغانستان

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به جنایات آمریکا و متحدان اروپایی در افغانستان گفت: برقراری امنیت در افغانستان و محافظت از مردم این کشور الزامی است.

به گزارش رادیو دری، "جوزپ بورل" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری  نوشت:  جامعه بین‌المللی از طرف های درگیر در افغانستان می‌خواهد که خروج امن را برای اتباع خارجی و افغان از این کشور  تسهیل کنند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: به دنبال تحولات اخیر در افغانستان، نشستی مجازی با وزرای خارجه این اتحادیه درباره این کشور فردا سه شنبه برگزار می‌ کند. 

 بورل پیشتر بدون اشاره به جنایات آمریکا و متحدان اروپایی در افغانستان و همزمان با تشدید حملات گروه طالبان در این کشور، توقف  فوری حملات این گروه را خواستار شده بود.

بیش از 60 کشور جهان در  بیانیه‌ ای مشترک اعلام کردند که باید به شهروندان افغان و خارجی که خواستار خروج از افغانستان هستند، اجازه داده شود و  فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی باید همچنان باز بمانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود درحالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی دستاوردی جز  گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و ناامنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

طالبان: افغانستان آرام است

اتحادیه اروپا برای طالبان شرط گذاشت

 

 

کلیدواژه