تحقیقات کنگره آمریکا درباره تحولات افغانستان
(last modified 1400-05-27T06:14:39+00:00 )
اسد 27, 1400 10:44 Asia/Kabul
  • تحقیقات کنگره آمریکا درباره تحولات افغانستان
    تحقیقات کنگره آمریکا درباره تحولات افغانستان

اعضای کنگره آمریکا از جمله برخی دموکرات‌ها از تحقیق درباره آنچه در افغانستان رخ داده است، خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، "باب منندز"، رییس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد: رویداد‌های روز‌های اخیر در افغانستان حاصل مجموعه‌ای از اشتباهات دولت‌های جمهوری خواه و دموکرات در 20 سال گذشته بوده است.منندز افزود: ما اکنون شاهد نتیجه هولناک سال‌ها شکست در زمینه سیاست و اطلاعات هستیم.

گفته می‌شود برخی جمهوری خواهان نیز در نامه‌ای، پاسخگویی وزارت خارجه آمریکا در قبال عدم آمادگی لازم برای حوادث احتمالی در افغانستان را خواستار شدند.

"مارک وارنر"، رییس کمیته اطلاعات دموکراتیک آمریکا نیز در روز‌های اخیر اعلام کرد که قصد دارد با سایر کمیته‌های مجلس سنا در مورد چرایی اتفاقات افغانستان و اشتباهات بی شمار آمریکا در این کشور همکاری کند.

جمهوری خواهان کمیته نیرو‌های ارتش آمریکا در مجلس نمایندگان روز گذشته در نامه‌ای خطاب به "جو بایدن" رییس جمهوری اعلام کردند: اگر شما در زمینه خروج خود از افغانستان و سیاست‌های خود در این کشور برنامه ریزی کرده بودید امروز شاهد این بحران امنیتی نبودیم.

پس از توافق فوریه 2020 و امضای «توافقنامه صلح» میان آمریکا و طالبان، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد.گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

ترامپ خواستار کناره گیری بایدن بدلیل بحران افغانستان شد

کلیدواژه