انتقاد طالبان از ناتوانی آمریکا در تامین امنیت فرودگاه کابل
(last modified 1400-05-31T11:47:07+00:00 )
اسد 31, 1400 16:17 Asia/Kabul
  • انتقاد طالبان از ناتوانی آمریکا در تامین امنیت فرودگاه کابل
    انتقاد طالبان از ناتوانی آمریکا در تامین امنیت فرودگاه کابل

عضو ارشد طالبان ، دریک پیام صوتی آمریکا را به دلیل ایجاد بی‌نظمی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی و روند تخلیه مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش رادیو دری ،«میرخان متقی»، عضو ارشد طالبان و رییس کمیسیون دعوت و ارشاد، امروز (یکشنبه )دریک پیام صوتی ، آمریکا را به دلیل ایجاد بی‌نظمی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی و روند تخلیه مورد انتقاد قرار داده است.

متقی گفته است که: تمام افغانستان امن و نظم برقرار است، ولی با جود توجه رییس جمهور آمریکا به فردگاه کابل هنوز هم بی‌نظمی است و به مردم شلیک می‌شود و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.وی افزوده است که باید از بی‌نظمی در فرودگاه جلوگیری شود.

متقی دراین باره گفت:این یک حقیقت است تمام کشور که مسوولیت آن به دست طالبان است امن و آرامش بوده، اما فرودگاه کابل که مسوولیت آنرا آمریکا برعهده دارد دچار بی‌نظمی شده است.

متقی افزوده است که تنش در فرودگاه کابل باعث رکود دیگر فرودگاه‌ها در کشور شده و به دلیل حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل تمام  فرودگاه‌ها با روکود مواجه بوده و فعالیت ندارند.

این عضو ارشد طالبان در بخشی دیگری از سخنان خود از چگونگی روند تخلیه شهروندان خارجی  انتقاد کرده و گفته است که این عمل در اصل زیرپا کردن اصول بین‌المللی است و یک نوع ناکامی شان (امریکا) است.

کشته شدن هفت نفر در هرج و مرج فرودگاه کابل

کلیدواژه