سنبله 01, 1400 12:46 Asia/Kabul
  • مقام چینی: آمریکا مسئول نابسامانی‌ها در افغانستان است
    مقام چینی: آمریکا مسئول نابسامانی‌ها در افغانستان است

نماینده ویژه چین در امور افغانستان آمریکا و ناتو را به دلیل خروج غیرمسئولانه از افغانستان مورد سرزنش قرار داد و گفت، واشنگتن مسئول نابسامانی‌ها فعلی در افغانستان است.

به گزارش رادیو دری ، «یو شیائو یونگ» در گفت‌وگو با شبکه خبری "جیو نیوز" پاکستان افزود، آمریکا باید بداند که اقدام نظامی و دخالت در امور دیگر کشورها اوضاع را بدتر می‌کند. فرستاده ویژه چین در امور افغانستان که در روزهای اخیر با سفر به جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات منطقه‌ای و روند صلح بین الافغانی رایزنی کرده بود، در بازدید از اسلام‌آباد با همتای پاکستانی و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد. ی

ونگ با انتقاد از عملکرد ۲۰ ساله آمریکایی‌ها و متحدان غربی آن در افغانستان، گفت، آمریکا بدون کمک به افغانستان برای دستیابی به یک توافق سیاسی، میدان را ترک کرد. فرستاده ویژه چین در امور افغانستان افزود، پکن مصمم به نقش آفرینی برای کمک به حل بحران افغانستان است و بهمین خاطر با بازیگران منطقه‌ از جمله، ایران و پاکستان همکاری می‌کند. 

«یو شیائو یونگ» در پایان تاکید کرد که طالبان باید موضعی روشن برای مبارزه با تروریسم داشته باشد و پکن تا حدی این را مشاهده کرده‌، اما قبل از هرگونه به رسمیت شناختن دولت جدید در افغانستان ازسوی جامعه جهانی، باید اول مردم افغان آن را قبول کنند.

رئیس مجلس دومای روسیه: وضعیت افغانستان ناشی از شکست سیاست خارجی آمریکا است

کلیدواژه