یونیسف: ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن نیازمند یاری‌اند
(last modified 1400-06-01T13:28:25+00:00 )
سنبله 01, 1400 17:58 Asia/Kabul
  • یونیسف: ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن نیازمند یاری‌اند
    یونیسف: ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن نیازمند یاری‌اند

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: نزدیک به ۱۰ میلیون کودک افغان نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه برای زنده ماندن هستند.

به گزارش رادیو دری، هنریتا فور مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه روز دوشنبه خود با اشاره به اوضاع افغانستان اظهار کرد: ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن نیازمند یاری‌ هستند که برآورد می‌شود، یک میلیون کودک در این سال از سوء تغذیه رنج ببرند و در صورت درمان نشدن، جان خود را از دست بدهند.

مدیر اجرایی یونیسف افزود: برآورد دیگری گویای آن است که ۴.۲ میلیون کودک شامل ۲.۲ میلیون دختر از دسترسی به مدرسه محرومند.

این مقام سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: این واقعیت تلخی است که کودکان افغان فارغ از تحولات سیاسی جاری و تغییرات حکومت با آن مواجه هستند. پیش بینی می‌کنیم که نیازهای زندگی کودکان و زنان در ماه‌های پیش رو و در بحبوحه خشکسالی و کمبود شدید آب، پیامدهای ویرانگر اجتماعی-اقتصادی همه‌گیری کووید-۱۹ و شروع زمستان افزایش یابد.

هنریتا فور یادآور شد: میلیون‌ها نفر همچنان نیازمند خدماتی همچون بهداشت، تزریق واکسن نجات‌بخش علیه فلج اطفال و سرخک، تغذیه، مراقبت، سرپناه، آب و سرویس‌های بهداشتی هستند.

مدیر اجرایی یونیسف همچنین تاکید کرد: ما از طالبان و دیگر طرف‌ها می‌خواهیم که اطمینان دهند یونیسف و شرکای خدمات بشردوستانه ما برای رسیدن به کودکان نیازمند در هرجایی که هستند، دسترسی ایمن، به موقع و بی قید داشته باشند.

ابتلای نیمی از کودکان زیر ۵ سال افغانستان به سوءتغذیه

کلیدواژه