سنبله 01, 1400 19:13 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع اسپانیا: تحولات کنونی در افغانستان بیانگر شکست غرب است
    وزیر دفاع اسپانیا: تحولات کنونی در افغانستان بیانگر شکست غرب است

وزیر دفاع اسپانیا طی بازدید از پایگاه هوایی در مادرید، پایتخت این کشور گفت، تحولات کنونی در افغانستان بیانگر شکست غرب است.

به گزارش رادیو دری، «مارگاریتا روبلِس» وزیر دفاع اسپانیا در پایگاه هوایی "توررِخون دِ آردوس" مادرید که در روزهای اخیر به مرکز هماهنگی و اسکان پناهجویان افغان در اروپا تبدیل شده است، اعلام کرد، آنچه در افغانستان رخ داده، شکست غرب است.

«مارگاریتا روبلِس» با اشاره به اینکه اسپانیا در سال‌ های اخیر 104 نفر را در جنگ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان از دست داده است، گفت، همه اسپانیایی ها در این کشور باید بازگردانده شوند. 

گروه طالبان یکشنبه هفته گذشته (24 اسد) وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

مقام روس: طرح جدید آمریکا بیانگر شکست واشنگتن در افغانستان است

کلیدواژه