تدابیر امنیتی کشورهای اروپایی در پی هشدار حمله تروریستی در کابل
(last modified 1400-06-04T09:07:59+00:00 )
سنبله 04, 1400 13:37 Asia/Kabul
  • تدابیر امنیتی کشورهای اروپایی در پی هشدار حمله تروریستی در کابل
    تدابیر امنیتی کشورهای اروپایی در پی هشدار حمله تروریستی در کابل

نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که منابع آمریکایی به ما اطلاع دادند که احتمال دارد به زودی در حوالی فرودگاه کابل حمله ای تروریستی روی دهد.

به گزارش رادیو دری، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک همچنین گفت که کشورش بیش از هزار و ۴۰۰ نفر را  از کابل خارج کرده است.

جپ کوفود وزیر خارجه دانمارک نیز اعلام کرد که انجام پرواز به سمت کابل یا از مبدا این شهر دیگر امن نیست. 

خبرگزاری اسوشیتدپرس در همین  زمینه گزارش داد: کشورهای اروپایی روز پنجشنبه در مورد روزهای پایانی خروج گسترده مردم از افغانستان هشدار دادند و یک مقام انگلیسی گفت که یک حمله قریب الوقوع می‌تواند فرودگاه بین المللی کابل را هدف قرار دهد. 

بر همین اساس فرانسه روز جمعه عملیات خروج را متوقف خواهد کرد و از سوی دیگر دانمارک نیز اعلام کرده است که آخرین پرواز این کشور فرودگاه کابل را ترک کرده است.

همچنین استرالیا با صدور بیانیه ای خطاب به شهروندان خود درباره یک « حمله تروریستی قریب الوقوع» به فرودگاه حامد کرزی پایتخت افغانستان هشدار داده و تاکید کرده است که وضعیت در افغانستان همچنان بسیار خطرناک است.

استرالیا از شهروندان خود در افغانستان خواسته است از نزدیک شدن به محدوده فرودگاه کابل خودداری کنند و اگر در منطقه فرودگاه هستند، به مکانی امن بروند

سفارت آلمان در افغانستان هم درباره خطر تهدیدهای احتمالی در اطراف میدان هوایی کابل هشدار داده است. .

در شبانه روز گذشته غربی‌ها در مورد تهدید احتمالی از سوی داعش در افغانستان هشدار داده‌اند.  

هواپیماهای باری نظامی هنگام ترک فرودگاه کابل برای اخلال در هر گونه شلیک احتمالی موشک زمین به هوا، بی هدف تیراندازی می کنند.

پیام فوری سفارت آمریکا در افغانستان به اتباع این کشور : فورا از فرودگاه کابل دور شوید

 

کلیدواژه