سنبله 04, 1400 16:25 Asia/Kabul
  • روابط تجاری چین و افغانستان به روال گذشته ادامه دارد
    روابط تجاری چین و افغانستان به روال گذشته ادامه دارد

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: تحولات اخیر و آشفتگی های کنونی در افغانستان تاثیر منفی در تجارت دو جانبه با پکن نداشته است .

به گزارش رادیودری ، «گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز پنج شنبه در نشست خبری در پکن گفت : حجم تجارت دو جانبه بین این کشور  و افغانستان از ماه ژانویه تا ژوئن به 310 میلیون دلار آمریکا رسید که این میزان در مقایسه با سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

در همین زمینه « ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان گفت: طالبان درصدد است روابط خوبی با چین و همه کشورها داشته باشد و به دنبال توسعه روابط اقتصادی و دوستانه با چین است.

عبدالسلام حنفی عضو ارشد طالبان روز سه‌شنبه با وانگ یو سفیر چین در کابل دیدار و گفتگو کرد.

طرفین درباره امنیت سفارتخانه چین و دیپلمات‌های چینی، اوضاع کنونی در افغانستان، روابط دوجانبه و کمک‌ های بشر دوستانه چین به این کشور مذاکره کردند.

پس از آنکه طالبان  کنترل کابل را برعهده گرفت، اتباع خارجی و متحدان افغان درصدد تخلیه فوری این شهر برآمده ند اما چین سفارت خود را در کابل همچنان باز نگه داشته است.

نیروهای گروه طالبان 24 اسد وارد کابل  شدند و « محمد اشرف‌ غنی » رئیس جمهوری افغانستان  همزمان با ورود این نیروها از کابل فرار کرد و به امارات رفت.

گروه طالبان هم اکنون بر افغانستان مسلط است  .

دیدار یک مقام ارشد طالبان با سفیر چین در کابل

مخالفت چین با اعمال فشار علیه طالبان

 

کلیدواژه