سنبله 05, 1400 10:05 Asia/Kabul
  • بایدن: عملیات خروج آمریکایی‌ها از افغانستان ادامه خواهد داشت
    بایدن: عملیات خروج آمریکایی‌ها از افغانستان ادامه خواهد داشت

به رغم کشته شدن 13 نظامی آمریکا در اثر انفجارهای کابل رئیس‌جمهور آمریکا گفت عملیات خروج آمریکایی‌ها از افغانستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش رادیو دری، جو بایدن، روز پنجشنبه در یک سخنرانی درباره انفجارهای کابل مدعی شد: «تروریست‌ها نمی‌توانند مانع ما شوند. ما عملیات تخلیه را ادامه خواهیم داد. من به فرماندهانم دستور داده‌ام برنامه‌هایی عملیاتی برای حمله به داعش طراحی کنند. این تروریست‌های داعش پیروز نخواهند شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین خطاب به کسانی که حمله در نزدیکی فرودگاه کابل را انجام داده‌اند تهدید کرد: «ما نمی‌بخشیم. فراموش نمی‌کنیم. شما را پیدا و کاری می‌کنیم که بهای کارتان را بپردازید.»

تاد استارنز مجری آمریکایی نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت : برای هر آمریکایی که کشته شده است، شهری در افغانستان باید از روی زمین محو شود. اگر با این ادبیات طالبان را تهدید نکنید، این کشتار ادامه می یابد.

ساعاتی قبل‌تر وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن 13 نظامی تروریست آمریکایی و زخمی شدن 14 نظامی دیگر آمریکایی بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» در کابل، پایتخت افغانستان خبر داد. 

گروه طالبان 15 اوت (24 اسد) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

بایدن: داعش قصد دارد به فرودگاه کابل حمله کند

کلیدواژه