سنبله 06, 1400 14:55 Asia/Kabul
  • اوضاع افغانستان موضوع نشست پوتین با اعضای شورای امنیت روسیه
    اوضاع افغانستان موضوع نشست پوتین با اعضای شورای امنیت روسیه

رئیس جمهوری روسیه در نشست هفتگی خود با اعضای دائم شورای امنیت این کشور روند اوضاع کنونی افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش رادیو دری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در نشست هفتگی شورای امنیت این کشور بر ضرورت انجام مجموعه اقدامات سیاسی و دیپلماتیک، نظامی و انسان دوستانه در رابطه با وضعیت کنونی افغانستان و رایزنی و تبادل نظرات لازم با متحدین و شرکای خارجی مسکو به منظور اتخاذ تدابیر لازم در این رابطه تأکید کرد.

"«نیکولای پاتروشییف» دبیر شورای امنیت روسیه نیز یادآور شد که وضعیت افغانستان بعد از تصرف این کشور از سوی گروه طالبان در مرکز توجه تماس‌های این شورا با ساختارهای نظامی، وزارت دفاع و سرویس امنیت فدرال قرار داشته و روند اوضاع پیرامون افغانستان نه تنها در رایزنی‌ ها با مقامات جمهوری‌های آسیای مرکزی، بلکه با تمامی شرکای روسیه در منطقه از جمله چین، ایران، هند و پاکستان مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

در عین حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود اعلام کرد که مسکو بطور جدی نگران روند توسعه اوضاع در افغانستان است و با قاطعیت حملات تروریستی در شهر کابل، پایتخت این کشور را محکوم کرده است.

پسکوف افزود، در حال حاضر سرویس‌ های اطلاعاتی روسیه دائما روند اوضاع در افغانستان را زیر نظر داشته و گزینه‌های مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌ دهند.  

درپی انفجار‌های انتحاری روز پنج شنبه در کابل، 170 نفر از غیرنظامیان افغان کشته شدند.

در این حمله همچنین دست‌کم 18 نظامی آمریکایی زخمی و 13 تفنگدار دریایی این کشور کشته شدند. براساس گزارش منابع مطبوعاتی این مرگبارترین روز برای نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.

گفت‌ وگوی تلفنی پوتین و مودی درباره افغانستان

کلیدواژه