سنبله 08, 1400 10:07 Asia/Kabul
  • سازمان ملل متحد حمایت از افغانستان را خواستار شد
    سازمان ملل متحد حمایت از افغانستان را خواستار شد

سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواست "به حمایت از افغانستان ادامه دهند.

به گزارش رادیو دری،  در حالی که کشورهای بریتانیا و فرانسه عملیات تخلیه از افغانستان را کامل کرده و از این کشور خارج شدند، سازمان ملل گفته که حمایت جهان خارج از تلاش های بشردوستانه بسیار مهم است.

روپرت کولویل، سخنگوی کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفت در این باره گفت، "در حال حاضر وضعیت انسانی بسیار جدی  در افغانستان وجود دارد که می تواند بسیار بدتر شود."

کولویل افزود، بسیار از زیرساخت ها درافغانستان از بین رفته که این به معنای آن است که غذا و دارو باید قبل از زمستان به این کشور وارد شود.

در همین حال، اجمل احمدی رئیس پیشین بانک مرکزی افغانستان روز جمعه با هشدار در باره دشواری های اقتصادی پیش روی کشورش و درخواست ادامه حمایت جامعه بین المللی از افغانستان، گفت: ادامه کمک انسان دوستانه نه تنها ضروری است، بلکه باید در روزها و ماه های آینده افزایش یابد و نباید در انتظار رخ دادن بحران دیگری بمانیم.   

آمریکا و متحدانش پس از 20 سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

طالبان در15 اوت (24 اسد) تصرف افغانستان غیراز منطقه پنجشیر در شمال این کشور را اعلام کرد.

 

کلیدواژه