سنبله 08, 1400 10:57 Asia/Kabul
  • مک‌کانل: تصمیم به ترک افغانستان از ویتنام هم بدتر بود
    مک‌کانل: تصمیم به ترک افغانستان از ویتنام هم بدتر بود

رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت، تصمیم ترک افغانستان از ویتنام هم بدتر بود.

به گزارش رادیو دری، "میچ مک کانل" روز یکشنبه «تصمیم سیاسی  وحشتناک» خروج آمریکایی‌ها از افغانستان را محکوم کرد.

مک‌کانل در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: از اصطلاح «جنگ‌های بی‌پایان» که برای جنگ افغانستان و عراق به کار برده می‌شود انتقاد کرد و مدعی شد:‌ «در این بیست سال افغان‌ها تلفات بسیار بیشتری از ما داشتند. در یک سال و نیم گذشته ما هیچ تلفاتی نداشتیم».

مک کانل خروج از افغانستان را «بسیار بدتر از سایگون » توصیف کرد و گفت: «زیرا وقتی که ما سایگون پایتخت ویتنام را ترک کردیم، تروریست‌های ویتنامی وجود نداشتند که برای حمله به آمریکا نقشه بکشند.

این مقام تصریح کرد، اما در مورد افغانستان، اینکه  آمریکا تصمیم گرفت از جنگ دست بردارد به این معنا نیست که طالبان چنین قصدی داشته باشد. آن‌ها خوشحال هستند که آمریکا را در افغانستان به زانو درآورده‌اند».

رهبر جمهوری‌خواهان سنا گفت: «ما پنجشنبه سیزده سرباز آمریکایی را از دست دادیم که به اندازه تلفات سالانه در چهار سال گذشته (در افغانستان) است. ما در کل این بیست سال دو هزار نفر از دست دادیم اما افغان‌ها ۶۷ هزار کشته داشتند».

روز پنجشنبه هفته گذشته در پی دو انفجار انتحاری اطراف فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن‌ها را پذیرفت، ۱۳ نظامی آمریکایی و ده‌ها نفر دیگر کشته شدند.

انتقاد "تد کروز" از تصمیمات دولت بایدن در قبال افغانستان

کلیدواژه