سنبله 09, 1400 10:10 Asia/Kabul
  • کاخ سفید جنایت کشتار غیرنظامیان در کابل را توجیه کرد
    کاخ سفید جنایت کشتار غیرنظامیان در کابل را توجیه کرد

سخنگوی کاخ سفید در توجیه حمله پهپادی اخیر آمریکایی‌ها به غیر نظامیان در کابل گفت که انفجار در وسیله نقلیه‌ای که با پهپاد هدف حمله قرار گرفت به غیر نظامیان آسیب رسانده است.

به گزارش رادیو دری؛ «جن ساکی» روز دوشنبه  در جمع خبرنگاران گفت: «چه بسا آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان تلاش می‌کند که مانع از  تلفات غیرنظامیان شود و البته تلفات در میان غیرنظامیان در هرجایی وحشتناک است».

سخنگوی کاخ سفید در توجیه حمله پهپادی روز یکشنبه آمریکا در کابل که به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله 6 کودک منجر شد، گفت: «در آنجا انفجاری در وسیله نقلیه روی داد که این موضوع می‌تواند به بروز ویرانی بیشتر در آنجا منجر شده باشد». 

آمریکا مدعی است انهدام خودرو در پی حمله پهپادی به تلفات غیرنظامیان منجر شده است

روز گذشته مقامات طالبان اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به خانه‌ای در منطقه خواجه بوغرا در منطقه پانزدهم پلیس کابل حمله کرده که در نتیجه آن 9 تن از اعضای یک خانواده کشته شدند.

آمریکا پس از این حمله مدعی شد اعضای داعش را هدف قرار داده است اما مشخص شد در این حمله 6 کودک جان باخته‌اند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

انتقاد طالبان از حمله پهپادی آمریکا در افغانستان

افزایش کشته های حمله پهپادی آمریکا در کابل

 

کلیدواژه