سنبله 13, 1400 09:52 Asia/Kabul

طالبان محدودیت‌های رفت و آمد در کابل را که در زمان ریاست جمهوری « محمد اشرف‌ غنی» اعمال شده بود لغو کرده و شرایط زندگی در این شهر کاملا عادی است.

به گزارش رادیو دری؛ در پی روی کارآمدن گروه طالبان در افغانستان محدودیت‌های تردد در پایتخت لغو شده است و مردم شهر کابل به‌ راحتی می‌توانند از هر مسیری که بخواهند رفت و آمد کنند.     

 فعالیت روزانه مردم شهر کابل هم در سایه حضور نیروهای طالبان ادامه دارد اما همچنان منتظرند تا دولت جدید در افغانستان ایجاد شود. 

اعضای دولت جدید افغانستان قرار بود روز جمعه معرفی شوند، اما برخی منابع طالبان گفته اند این رویداد به روزهای آینده موکول شده است. 

اگر چه بخشی از مردم افغانستان همچنان درباره تغییر رویه طالبان نسبت به رفتارهای گذشته این گروه تردید دارند اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفت وگو با خبرگزاری ایران‌پرس گفته است مردم افغانستان در کابل و شهرهای دیگر با حضور نیروهای طالبان، تفاوت‌هایی را مشاهده کردند و برخورد بیشتر نیروهای طالبان با مردم افغانستان خوب است.

نیروهای گروه طالبان 24 اسد وارد کابل شدند و « محمد اشرف‌ غنی » رییس جمهوری این کشور همزمان با ورود این نیروها از کابل فرار کرد.

گروه طالبان مدعی تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است .

زندگی عادی مردم در کابل ادامه دارد

 

کلیدواژه