آمادگی طالبان برای اعلام دولت جدید افغانستان در آینده نزدیک
(last modified 1400-06-15T03:30:11+00:00 )
سنبله 15, 1400 08:00 Asia/Kabul
  • آمادگی طالبان برای اعلام دولت جدید افغانستان در آینده نزدیک
    آمادگی طالبان برای اعلام دولت جدید افغانستان در آینده نزدیک

گروه طالبان برای تشکیل دولت جدید افغانستان در آینده نزدیک، اعلام آمادگی کرد .

به گزارش رادیو دری ، «احمد وثیق» معاون کمیسیون فرهنگی  گروه طالبان  اعلام کرد، دولت جدید افغانستان  در حال نهایی شدن است و به زودی این دولت اعلام و در هفته جاری این مراسم برگزار می‌شود.

«انعام الله سمنگانی» عضو کمیسیون فرهنگی و یکی از سخنگویان گروه طالبان نیز گفت : هیچ مانعی بر سر راه اعلام دولت جدید در افغانستان وجود ندارد.

قرار بود عصر روز جمعه گذشته مراسم اعلام دولت جدید طالبان در افغانستان برگزار شود، اما اعلام دولت و نظام سیاسی جدید در این کشور بدون دلیل ارائه شده از سوی طالبان به تعویق افتاد.

در این حال برخی آگاهان، درگیری‌ها در ولایت پنجشیر بین اعضای گروه طالبان و  مخالفان این گروه به رهبری « احمد مسعود » را که حدود یک هفته از  آن می‌گذرد و همچنین برخی اختلافات درون گروهی طالبان را مانعی برای تشکیل دولت جدید افغانستان  می‌دانند.

درگیری‌ها در ولایت پنجشیر ادامه دارد و هر دو طرف ادعای تلفات سنگین و شکست همدیگر را مطرح می‌کنند.

آخرین خبرها،  شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از طالبان اعلام کرد ، مرکز ولایت پنجشیر ، قرارگاه پلیس و تمامی مراکز دیگر به تصرف نیروهای طالبان در آمده است .

ولایت پنجشیر در شمال‌ شرقی افغانستان  واقع شده و این ولایت تنها ولایتی هست که بدست طالبان نیافتاده است .

نیروهای گروه طالبان 15 اوت (24 اسد) ، وارد کابل شدند و « محمد اشرف‌ غنی » رئیس جمهوری این کشور همزمان با ورود این نیروها از کابل فرار کرد و دولت وی سقوط کرد .

گروه طالبان درصدد تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است .

ملا برادر: برای تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان تلاش می کنیم

 

کلیدواژه