سنبله 15, 1400 14:35 Asia/Kabul
  • مجاهد: چاره‌ای جز روش نظامی برای حل موضوع پنجشیر نداشتیم
    مجاهد: چاره‌ای جز روش نظامی برای حل موضوع پنجشیر نداشتیم

سخنگوی طالبان می گوید این گروه به دنبال حل مسئله پنجشیر از طریق مذاکره و تفاهم بود، اما طرف مقابل نپذیرفت پس چاره ای جز حل مسئله از طریق نظامی نبود.

به گزارش رادیو دری ،«ذبیح‌الله مجاهد» امروز دوشنبه در نشست خبری پس از اعلام تسلط طالبان بر ولایت پنجشیر گفت: جنگ در افغانستان تمام شده و مردمی که در دره افتخارآمیز پنجشیر زندگی می‌کنند جزء لاینفک این کشور و همه حقوقی که سایر هموطنان افغان دارند، آنان نیز از آن برخوردار خواهند بود.

مجاهد با بیان اینکه همه مقامات این ولایت از خود پنجشیر انتخاب خواهند شد، درباره وضعیت جاری در افغانستان نیز افزود، همزمان با بازسازی فرودگاه، کمک‌های بشردوستانه هم در جریان است و بسیاری از کشورها متعهد شده‌اند که به مردم مظلوم افغان کمک‌های بشردوستانه ارائه دهند. 

«ذبیح‌الله مجاهد» گفت: وضعیت گمرکات به حالت عادی بازگشته، بانک ها باز و سرای شهزاده (بزرگترین بازارِ تبادل پولی در افغانستان) نیز برای عموم آزاد است که نقش مهمی در حفظ ارزش پول این کشور (افغانی) ایفا خواهد کرد. 

سخنگوی طالبان همچنین درخصوص تشکیل دولت جدید افغانستان هم گفت: مقدمات بیشتری برای اعلام دولت انجام شده و فقط کارهای فنی باقی مانده و در چند روز آینده شاهد اعلام دولت موقت که امکان اصلاح، تغییر و سایر مراحل اساسی را فراهم کند، خواهیم بود.

صحبت های مجاهد درحالی است  که نیروهای مقاومت افغانستان در دره پنجشیر ادعاهای طالبان را درباره تسلط بر این منطقه تکذیب و اعلام کرد در این دره حضور دارد.

طالبان مدعی تصرف کامل ولایت پنجشیر شد/ جبهه مقاومت تکذیب کرد

کلیدواژه