سنبله 17, 1400 11:52 Asia/Kabul
  • رهبر طالبان: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود
    رهبر طالبان: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود

«هبت الله آخوندزاده» رهبر گروه طالبان اعلام کرد، از خاک افغانستان ضد هیج کشوری استفاده نمی شود.

به گزارش رادیودری، «هبت‌الله آخوندزاده» در سخنانی گفت: پیام گروه طالبان به کشورهای همسایه، منطقه و جهان این است که از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

رهبر گروه طالبان افزود: دولت جدید طالبان در افغانستان با همه همسایه‌ها و سایر کشورها خواهان روابط سالم و مستحکم بر مبنای تعامل و احترام متقابل است.

ملاهبت‌الله آخوندزاده ضمن تاکید بر گسترش روابط با کشورهای مختلف جهان افزود: طالبان به همه دیپلمات‌های خارجی، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها، مؤسسات خیریه و سرمایه‌گذاران در افغانستان اطمینان می‌دهد برای آن‌ها هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

ملاهبت‌الله آخوندزاده همچنین در بخش دیگر سخنانش خاطر نشان کرد، مبارزه ۲۰ ساله طالبان  در افغانستان برای پایان  اشغالگری  و حاکمیت نظام اسلامی سراسری، مستقل، مستحکم و مرکزی در این کشور بوده است.

پس از چند روز کش وقوس در نهایت گروه طالبان کابینه خود را دیشب (سه شنبه شب) اعلام کرد که براساس آن "ملامحمد حسن اخوند " رییس  این دولت معرفی شده است. ملا عبدالغنی برادر هم سمت معاونت وی را برعهده دارد.

انتخاب اعضای کابینه دولت از سوی طالبان متشکل از اعضای این گروه درحالی است که این گروه بر تشکیل دولت فراگیر با همکاری همه گروه ها و شخصیت ها تاکید کرده بود. 

کلیدواژه