ادعای بورل درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای سازماندهی حضور دیپلماتیکش در افغانستان
(last modified 1400-06-24T05:22:31+00:00 )
سنبله 24, 1400 09:52 Asia/Kabul
  • ادعای بورل درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای سازماندهی حضور دیپلماتیکش در افغانستان
    ادعای بورل درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای سازماندهی حضور دیپلماتیکش در افغانستان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد، بروکسل به دنبال هماهنگی با اعضای این اتحادیه جهت حضور دیپلماتیک در افغانستان است.

به گزارش رادیودری، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با بیان ادعای مذکور در پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه همچنین مدعی شد، بحران افغانستان از زمان تصرف این کشور از سوی گروه طالبان تمام نشده است و بروکسل راهی جز تعامل با این گروه ندارد.

در پی تحولات اخیر افغانستان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌ تر هم ادعا کرده بود که این اتحادیه مجبور به برقراری ارتباط با این گروه برای خارج کردن اتباع خود، کارمندان افغان و خانواده‌هایشان از افغانستان است اما این به معنی به رسمیت شناختن گروه طالبان نیست.

گروه طالبان 15 اوت/24اسد وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

بورل : حوادث افغانستان نشان داد اتحادیه اروپا به یک نیروی واکنش سریع نیاز دارد

کلیدواژه