میزان 12, 1400 08:11 Asia/Kabul
  • افزایش نگرانی ها از موج جدید ترور و آدم ربایی در افغانستان
    افزایش نگرانی ها از موج جدید ترور و آدم ربایی در افغانستان

شهروندان افغانستان درباره بازگشت موج جدید ترور، آدم ربایی و انفجار در نقاط مختلف این کشور بویژه در ولایت های ننگرهار، کابل و جوزجان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رادیو دری، «حبیب الله رضایی» از شهروندان کابل پایتخت افغانستان می گوید: با  روی  کار آمدن  طالبان مردم امیدوار بودند که اگر فقر و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد  اما امنیت آنها نسبت به قبل  بهتر شود که  با آغاز موج جدید ترور و انفجارها این امید نیز از بین رفت.
این شهروند کابلی تصریح کرد اگر طالبان نتواند جلوی موج ترور و  آدم ربایی را بگیرند مشکلات مردم افزایش می  یابد.
"حسین محمدی" هم گفت که  مردم پس از ۴۰ سال از جنگ و کشتار خسته شده اند و  طالبان باید به هر  طریقی جلوی  انفجار و ترور را بگیرد.
براساس گزارش  های منتشر  شده طالبان برای جلوگیری از ترور و  آدم ربایی چند روز پیش درهرات اجساد چهار نفر "متهم به آدم ربایی" را در چهارراه های مرکز شهر آویزان کردند و در معرض دید مردم گذاشتند.
رسانه ها در افغانستان به نقل از مقامات محلی طالبان در هرات گزارش دادند که این افراد ابتدا در درگیری با نیروهای طالبان کشته شدند و سپس طالبان اجساد آنها را در ملا عام به دار آویختند.
تلویزیون طلوع نیوز به نقل از مقامات طالبان گزارش داده که این افراد "یک تاجر و پسر او را ربوده بودند" و از خانواده آنها درخواست پول کرده بودند.
با این اوصاف باید دید که طالبان می تواند با این اقدامات از موج جدید ناامنی ،ترور و  انفجار که باعث نگرانی و نارضایتی شدید مردم شده است جلوگیری کند.زیرا حکومت طالبان در افغانستان تاکید کرده است، این گروه متعهد به برقراری امنیت مردم این کشور است و هر فرد یا گروهی امنیت شهروندان افغانستان را برهم زند، با آنها برخورد می‌شود.  

طالبان 15 اوت 2021 /۲۴ اسد بدون درگیری وارد کابل و ارگ ریاست جمهوری افغانستان شد و سپس دولت جدید تشکیل داد و اکنون همه امور اجرایی این کشور در اختیار طالبان قرار دارد.

بازداشت 4 آدم ربا در کابل

کلیدواژه