میزان 12, 1400 13:33 Asia/Kabul
  • سفیر افغانستان: افغان‌ ها دیگر به آمریکا اعتماد ندارند
    سفیر افغانستان: افغان‌ ها دیگر به آمریکا اعتماد ندارند

سفیر دولت سابق افغانستان در سازمان ملل با گذشت یک ماه از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و سلطه طالبان، گفت، افغان ها به این زودی به رئیس جمهوری دیگری در آمریکا اعتماد نمی‌کنند.

به گزارش رادیو دری، خانم "عادله راز" سفیر دولت سابق افغانستان در سازمان ملل در مصاحبه با تارنمای آکسیوس در پاسخ به این پرسش که آیا او فکر می کند که افغانستان بار دیگر به رئیس جمهوری آمریکا اعتماد خواهد کرد، گفت: متاسفم که این را می گویم ولی فکر نمی کنم بزودی این اعتماد حاصل شود.

سفیر دولت سابق افغانستان در پاسخ به سوال مجری آکسیوس درباره این که آیا خود او همچنان به آمریکا اعتماد دارد پاسخ «منفی» داد و گفت، اعتمادش را به سیاست های آمریکا و دولت قبلی افغانستان که در آن خدمت می کرده از دست داده است.

در همین حال، «ضمیر کابلوف» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» با تاکید بر لزوم آشکار شدن حجم جنایات جنگی آمریکا و متحدانش در افغانستان، گفت، آنها باید برای جبران آن بخش اعظمی از هزینه‌های کمک به این کشور را متقبل شوند.

کابلوف افزود: «ایالات متحده و متحدانش مسئول آنچه در دو دهه گذشته در افغانستان رخ داده هستند. حجم جنایات جنگی آمریکا و ائتلاف غربی در افغانستان هنوز مشخص نشده است و باید درباره آن به جمع‌بندی رسید».

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده، در حالی در ماه اوت از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

اثبات نادرست بودن اعتماد مقام های افغانستان به آمریکا

کلیدواژه