میزان 18, 1400 09:10 Asia/Kabul
  • دفتر آیت الله سیستانی: ملت افغانستان برای جلوگیری از تکرار فاجعه قندوز همبستگی ملی خود را حفظ کنند
    دفتر آیت الله سیستانی: ملت افغانستان برای جلوگیری از تکرار فاجعه قندوز همبستگی ملی خود را حفظ کنند

دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع بزرگ شیعیان عراق در پی فاجعه انفجار تروریستی در مسجد قندوز در بیانیه ای این جنایت را محکوم و بر حفظ همبستگی ملت افغانستان برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری؛  در این بیانیه با اشاره به  شهادت و زخمی شدن ده ها تن از نمازگزاران بی گناه در مسجد قندوز اظهار شده است: با کمال تأسف و ناباوری مشاهده می شود که کشورهای مسلمان و جامعه جهانی ملت بی‌پناه افغانستان را تنها گذاشته و عملاً اجازه داده اند شمار بیشتری از مؤمنان بی‌گناه این کشور هدف حملات جنایتکارانه گروه های افراطی و بی رحم قرار گیرند.

این بیانیه در ادامه خطاب به ملت افغانستان افزوده است: در این شرایط دشوار از شما عزیزان دعوت می کنیم اتحاد و همبستگی ملی را بیش از پیش رعایت کرده و برای حمایت از غیر نظامیان در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشید و به منظور جلوگیری از تکرار اینچنین فاجعه ای در مساجد واجتماعات عمومی اقدامات مناسبی را در نظر بگیرید.

دفتر مرجع تقلید شیعیان عراق با تسلیت این فاجعه تروریستی، از خداوند متعال برای خانواده های داغدار صبر و اجر و برای مصدومان شفای عاجل طلب کرده و دوام عزت و سربلندی ملت بزرگ افغانستان را از خداوند متعال خواستار شده است.

رهبر معظم انقلاب: مسوولان افغانستان عاملان خونخوار جنایت قندوز را مجازات کنند

کلیدواژه