میزان 19, 1400 08:29 Asia/Kabul
  • آیت‌الله سبحانی: سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال فاجعه تروریستی \
    آیت‌الله سبحانی: سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال فاجعه تروریستی \"قندوز\" شگفت‌ انگیز است

 آیت‌الله "جعفر سبحانی" از مراجع عظام تقلید در قم ، روز یکشنبه در بیانیه ای با محکوم کردن حمله تروریستی به مسجد شیعیان در ولایت قندوز تصریح کرد، سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشر در قبال این حمله ترویستی جای شگفتی دارد.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله "سبحانی" در این بیانیه با بیان اینکه این فاجعه هولناک، دل‌های انسان‌های وارسته را متالم نمود خاطرنشان کرد،  "شگفت اینجاست که سازمان های مختلف که مدعی حفظ حقوق بشر هستند و دولت های اسلامی که داعیه حفظ جان مسلمانان را دارند، در این مورد و امثال آن کوچکترین عکس العملی از خود نشان نمی دهند."

آیت‌الله "سبحانی" در ادامه تصریح کرد، دولت طالبان که مدعی حفاظت از شهروندان افغان است، نسبت به این مساله باید بیش از همه احساس مسئولیت کرده و عاملان این جنایت را مجازات و از تکرار این نوع فجایع جلوگیری کند.

پیشتر نیز شماری از مراجع عظام تقلید از جمله آیت الله "مکارم شیرازی"، آیت الله "نوری همدانی"، آیت الله "علوی‌ گرگانی"، آیت الله "شبیری زنجانی "و آیت الله "مدرسی" با صدور پیام هایی حمله تروریستی به مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان را که صدها شهید و زخمی برجا گذاشت محکوم کرده بودند.

یک عامل انتحاری ظهر جمعه  خود را در میان نمازگزاران  در مسجد "سید آباد" در منطقه "خان آباد" ولایت "قندوز" افغانستان منفجر کرد که بر اثر این حمله تروریستی، دستکم 150 نمازگزار شهید و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله تروریستی هنگام برپایی نماز جمعه در این مسجد رخ داد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه ای مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

حمله گروه تروریستی داعش به مسجد شیعیان در ولایت "قندوز" افغانستان با محکومیت گسترده بین‌المللی و داخلی روبرو شده است.

در پی این حادثه مصیبت‌بار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند.

آیت الله شبیری زنجانی حمله تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

کلیدواژه